I mitt sagoland tar du mig i hand igen, inga fler bråk och gråt där är vi sams igen.

Yo, motherfuckers. Längesen man skrev här faktiskt. Mycket har hänt och mycket har gjorts och man kan säga som så att det finns en hel del att berätta om året som gått.

Flyttade till Göteborg i maj och hade en helt underbar sommar. Började skolan i Augusti och allvaret började åter igen. Började 1an igen eftersom jag bestämt mig för att byta inriktning eftersom jag inte vart nöjd med Cybergymnasiet. Denna gång på Ester mosessons gymnasium med inriktning Hotell och Restaurang. Hade en pojkvän och även bra bitar måste ha sina slut, och det vart väl i september/oktober. Skaffade nya vänner, umgicks även med gamla. Man var sams och man var osams. Skolan gick bra men ibland var det för mycket frånvaro. Lyckades alltid få mitt studiebidrag så allt för dåligt var det inte.

Dåligt kom och dåligt gick, som en regning dag och trasiga skor. Ingen som tycker om att gå omkring med blöta strumpor. Ingen är perfekt och alla har sina stunder när ingenting känns bra men på något sätt lyckas man ta sig tillbaka till verkligheten.

I oktober var det minnesdagen för brandkatastrofen som skedde 1998 där min syster var med i. (1984-1998) Det var en ganska tung månad för mig, men jag klarade mig igenom den med mycket tankar till henne.

December kom och det blev att jag träffade mitt ex, vi blev tillsammans igen, höll i lite mer än en vecka denna gång, men missförstånd stod utanför dörren. Han valde att tro på andra vilket inte stör mig överhuvudtaget. Jag kan också gå vidare, liksom alla andra. Livet går ju ut på att lära sig av sina misstag och jag har lärt mig förbannat mycket på bara några månader.

Dagarna gick och jag började prata mer och mer med Cim igen, fast hon var bortrest. Men msn och sms gick ändå bra. Hon kom hem den 25e december och den 26e fick vi för oss att träffas och beställa biljetter någonstans. Var hur och när visste vi inte. Vi ville bara åka och skita i allt och alla. Bara tänka på oss själva och ha kul.
Dagen efter åkte vi till Stockholm och visste inte vad vi skulle göra där.
Hon hade pratat med en kille ett bra tag och han och hans kusin ville verkligen träffa oss. Så det blev att dom kom och hämtade oss på stationen och det blev rikigt lyckat. Ångrar inte en sekund att vi åkte dit. Inte träffat sådanna roliga männsikor, så himla snälla och omtänksamma på länge.

Sen blev det nyår och blablabla, hände inte så mycket mer än det gamla vanliga. Detta året har börjat nyktert, har alltså inte druckit sen den 31 december 2009. Bra med andra ord! Nu är snart januari månad slut och det börjar dra sig mot februari. Känns som om det inte kommer att hända så mycket framöver. Hoppas på att få mina pengar från dom såkallade Försäkringskassan som jag inte tycker om för fem öre. JO! När jag har fått mina pengar för då kommer dom att vara guld för mig. Har ju som sagt inte fått mina pengar sen 1800-kallt. Skämtåsido. Men seriöst, fick pengar senast i Juli tror jag att det kan ha varit. Snabba? Nej.

I alla fall så bär det förhoppningsvis av till Stockholm om dryga två veckor. Hoppas det blir minst lika lyckat denna gång om inte bättre.


Stannar nog där.

Jag älskar denna känslan som jag har. Jag bara älskar den. Svårt att förklara, men helt jävla grym känsla som inte försvinner.

Over and out bitches!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0